هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

اسنپ اولین بار آمارهای جامعی از تمام اجزای کسب و کار خود منتشر کرده مربوط به سال ۹۸ است. بیایید ببینیم سال ۹۸ بر اسنپ چگونه گذشته است.

اسنپ علام کرده که در ۱۴۴ شهر  فعال است و بیشترین سفر های سال ۹۸ در شهر تهران، مشهد، اصفهان، شیراز وکرج انجام شده است.  تا پایان سال ۹۸ ، ۳۰ میلیون مسافر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

 به گزارش کاربران بیش از ۲۱۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۴۶۳ ساعت را در اسنپ سپری کردند.  ۳۹۶۲ سال از عمرشان را در اسنپ گذراندند.

اسنپ میگوید:  کیلومتر طی شده با اسنپ در سال گذشته برابر است با ۱۵ بار سفر رفت و برگشت به خورشید! 

 تعداد رانندگان اسنپ تا پایان سال ۹۸ بیش از ۲ میلیون نفر است که ۳ درصد آنها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

 آمارها نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از سفرها امتیازدهی شدند.  و میانگین امتیاز مسافر به سفرها ۴.۷ از ۵ بوده است.  دلیل برای امتیاز مثبت و منفی رفتار رانندگان است.  و رانندگان دارای بالاترین امتیاز مربوط به شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام و بوشهر هستند.

۵ طرح در جهت مسئولیت اجتماعی

۱-طرح" با شما در حرکتیم" برای حمایت از افراد دارای معلولیت

 در راستای توانمند سازی جامعه معلولان رانندگان دارای معلولیت از پرداخت کمیسیون معاف هستند.  سال ۹۸ بیش از ۱۱ هزار راننده دارای معلولیت در اسنپ مشغول به کار بودند و بیش از ۱۲ میلیون سفر توسط این افراد انجام شده‌.

 با این تسهیلات ۶۴۰۰۰ سفر انجام شد و  این طرح از نیمه آذر سال ۹۸ شروع شد و در انتهای اسفند ۹۸ به پایان رسید.

۲-طرح " همراه زنان سرزمینم"  برای حمایت از زنان سرپرست خانوار

در این کمپین حدود ۴۱۷ نفر از زنان سرپرست خانوار بودند.  و از پرداخت کمیسیون معاف شدند.  معافیت این افراد در این طرح نزدیک به ۲۴۰ میلیون تومان بود. این طرح از ۳۱ مرداد ۹۸ تا آخر اسفند ۹۸ برقرار بود.

۳-طرح " دنیای متفاوت من" برای حمایت از افراد دارای اتیسم

 برای این طرح در سال گذشته اسنپ با انجمن اوتیسم ایران همکاری کرد.  این کمپین فرهنگ سازی و افزایش آگاهی جامعه را در این مورد در بر داشت و همکاری مشترک اسنپ و انجمن اتیسم ادامه دارد.

۴-" در مسیر آزادی"  برای آزادی زنان زندانی.

 به مناسبت روز خبرنگار سال ۹۸،  به نیابت از خبرنگاران بدهی ۶ زندانی از از طرف اسنپ پرداخت شد.

 مجموعه بدهی آنها که در ندامتگاه شهرری بودند مبلغ ۹۵ میلیون تومان بود.

۵- طرح " سفر به سلامت"  برای مقابله با کرونا

 در ماه آخر سال و شیوع کرونا تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت رانندگان و مسافر به کار بست.

 در این زمینه اقداماتی مثل الزامی شدن استفاده از ماسک و اعطای وام ۵ میلیون تومانی به رانندگان مبتلا شده به کرونا انجام شده است و همچنین در این بخش لیستی از اقدامات دیگر را منتشر کرده است:

  • آموزش و اطلاع رسانی
  • توزیع بیش از 50 هزار اقلام استریل در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اصفهان، قم و رشت
  • ضد عفونی کردن حدود 50 هزار خودرو در پایان اسفند در تهران، کرج، مشهد، اصفهان، قم و شیراز.
  • عدم کسر مبلغ وام اعتبار سهمیه سوخت از رانندگان
اسنپ اعلام می‌کند که در بخش پشتیبانی و در سال ۹۸ تعداد ۱۵ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۹۲۲ تماس ورودی و خروجی داشته است.
 زمان دیگر پشتیبان های اسنپ بیش از ۴۳۴ هزار و ۵۴۷ ساعت با کاربران گفتگو کرده‌اند.
 در گروه پشتیبانی ۴۳۰ نفر مشغول به کارند. اما اگر فقط یک نفر در پشتیبانی مسئول این تماسها بود باید ۵۰ سال از عمرش را سپری می‌کرد تا به تمام آنها بپردازد.
 سال گذشته بیشترین تماس در آذرماه انجام شده و علت افزایش آن ها در این ماه به خاطر سهمیه بندی بنزین بوده است. 
شکایت کاربران راجع به چه بوده است؟
 در سال ۹۸ به طور کلی۸۴۶ هزار و ۵۰۵ پرونده در پشتیبانی ثبت شده.
 بیشترین علت شکایت مربوط به اعتراض به لغو سفر بوده و همچنین اعتراض های متفرقه( مثل نوع وسیله نقلیه و...).  در خصوص کارت به کارت کردن هزینه سفر و پرحرفی نیز دلایل عمده دیگر تماس ها بوده است.
اواخر فروردین ۹۸ تیم جدیدی با عنوان اس او اس  پشتیبانی اضافه شد تا موارد خاص مثل سلامت کاربران یا مسائل قضایی را بررسی کند.  به طور متوسط ماهانه هزار و ۷۴۲ تماس به این تیم ارجاع داده می شود.
 بیشترین تعداد تماسی که به این واحد ارجاع شده در بهمن و کمترین مربوط به اردیبهشت است.

43 تماس برای یافتن فرزند

در این گزارش داستان پدری آمده که ۴۳ بار برای دریافت اطلاعات سفر فرزندش با پشتیبانی تماس گرفته است.  و این تماس به سرعت به تیم اس او اس ارجاع داده شد.

"پس از انجام بررسی های لازم مشخص شد که برای مسافر هیچ مشکلی در طول سفر ایجاد نشده اما به هر حال کاربر به دلیل مشکلات خانوادگی تماس با پدر خود نمی گیرد.  و با اینکه پدر مسافر در کمتر از ۱۲ ساعت بیش از ۴۳ مرتبه برای دریافت اطلاعات تماس راننده و مقصد سفر با اسنپ تماس می گیرد ولی برای احترام به حریم خصوصی کاربران پشتیبانی نمی تواند اطلاعات سفر را در اختیار او بگذارد. تیم اسنپ امیدوار است اختلافات این پدر و پسر هم با رسیدن به سال نو حل و فصل شده باشد."

اسنپ در این گزارش توضیحاتی درباره باشگاه مشتریان خود نیز داده است.

و میگوید در سال ۹۸  حدود ۱۱۰ هزار راننده  از خدمات باشگاه استفاده کرده‌اند.

 ۷۵ هزار نفر از طرح های مربوط به لوازم و قطعات خودرو، روغن و تایر بیش از ۱۷ هزار نفر از خدمات کارواش، نزدیک به ۷ هزار نفر از خدمات انواع بیمه باشگاه استفاده کردند. علاوه بر این بیش از ۵ هزار نفر از خدمات مراکز درمانی طرف قرارداد برای خود و یا خانواده شان استفاده کردند.

 در رابطه با این باشگاه می گوید: " سال گذشته بیش از ۴ هزار راننده از خدمات تفریحی و آموزشی مثل استخر، سینما و کلاس‌های آموزشی بهره مند شدند.  ۹۸ در مجموع یک میلیارد تومان وام کم بهره به رانندگان اعطا شد.

از بین ۱۵۴۶ نفر که در این شرکت استخدام هستند، در این تعداد نیروها در بخش عملیات ( ۶۹%)  و بعد از آن تیم فنی ( ۱۶ درصد) است.  ۳۳ درصد از نیروها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.  ۷۶ درصد از نیروها در شهر تهران و بقیه در شهرستانهای کشور مشغول به کار هستند.

اسنپ باکس سرویسی است که بسته های کاربران را به مقصد می رساند. اسنپ بایک نیز  تاکسی موتوری اسنپ است. در مقایسه با سال ۹۷ سفرهای بایک و باکس ۷۰ درصد رشد داشته است.

 در حال حاضر تعداد راننده ها در این دو سرویس ۱۰۱ هزار و ۷۶۱ نفر است.  در سال ۹۸ تعداد راننده های ثبت نام شده این سرویس ۶۱ درصد نسبت به پایان سال قبل رشد داشته. 

در مجموع هم سفرهای بایک ۱۹ درصد و سهم سفرهای باکس ۸۱ درصد است.

بیشترین تعداد این سفرها را به ترتیب مردم تهران، اصفهان، مشهد، شیراز،قم،  اهواز، کرج، تبریز، یزد و کرمان داشته اند.

 همچنین اعلام کرده است که در حال حاضر تعداد رانندگان در سرویس وانت ۹ هزار و ۲۰۰ نفر هستند.  بیشترین تعداد سفر با وانت در تاریخ یکشنبه ۴ اسفند انجام شده است.  در حال حاضر این سرویس در شش شهر فعال است. و بیشترین سفرها در تهران، کرج،مشهد،  شیراز،  اصفهان و قم انجام شده است.

طیما تاجیک کارشناس تولید محتوا

شرکت دانشوران سرمد

تابستان 99


تعداد بازدید :  11658 تاریخ : ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ برابر است با 2020/07/06

بازگشت