هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

فیسبوک به صورت رسمی اعلام کرده است که نزدیک ۵۰۰۰ توسعه دهنده حتی پس از زمان قرار دادی منقضی شده ۹۰ روزه ادامه به دریافت اطلاعات شخصی کاربران کرده است.

فیسبوک اقرار کرده است که این موضوع قطعا سیاست های حریم خصوصی را نقض میکند و ادعا کرده است که مشکل را برطرف کرده است

در حالی که فیسبوک قول میدهد  استفاده اطلاعات کاربران را توسط توسعه دهندگان پیگیری خواهد کرد، این غول سوشال مدیا همچنین اطلاعات قابل استفاده توسط اپ های طرف سوم محدود کرده است.

وقتی با استفاده از اکانت فیسبوک وارد اپلیکیشن های دیگری میشوید، فیسبوک قبلا گزینه ای در اختیار شما قرار میداد که میتوانستید انتخاب کنید چگونه اطلاعاتی را میخواهید با اپ طرف سوم تقسیم کنید.

این اطلاعات شخصی بیشتر آدرس ایمیل و تاریخ تولد است. با این حال، اخیرا فیسبوک این سیاست را اضافه کرده است که اگر کاربر از برنامه یا خدمات بیشتر از ۹۰ روز استفاده نکند ، به صورت اتوماتیک توسعه دهندگان اپ های طرف سوم را از دسترسی این این اطلاعات خصوصی باز میدارد.

فیسبوک در یک پست رسمی توضیح داد

"اما اخیرا ما کشف کردیم که بعضی از برنامه ها همچنان ادامه به دریافت اطلاعاتی میکردند که کاربران قبلا اجازه داده اند، حتی اگر از اپ به مدت ۹۰ روز استفاده نکرده باشند. به عنوان مثال، ممکن بود کسی از یک اپلیکیشن فیتنس استفاده کرده باشد که افراد همشهری خود را به ورزش دعوت کند، اما ما نتوانستیم تشخصی دهیم که بعضی از آن اشخاص ممکن است ماه ها غیر فعال بوده باشند"

فیسبوک گفت حداقل ۵۰۰۰ توسعه دهنده همچنان اطلاعاتی مثل زبان یا جنسیت را پس از ۹۰ روز غیرفعال بودن دریافت میکردند.

اما تمام این اطلاعات همان هایی هستند که از قبل قبول کرده بودید که تقسیم کنید . 

اضافه کرد: " ما مدارکی دال بر اینکه این مشکل درمورد تقسیم اطلاعاتی که با اجازه کاربران زمان وارد شدن به اپ با استفاده از اکانت فیسبوک است تناقض داشته باشد پیدا نکردیم"

در همین حال، فیسبوک در حال وضع شرایط جدید درخصوص محدود کردن اطلاعاتی است که توسعه دهندگان به طرف سوم بدون اجازه شما میدهند


منبع:gadgetsnow.com

مترجم: طیما تاجیک

کارشناس تولید محتوا

تعداد بازدید :  11440 تاریخ : ۱۳۹۹/۰۴/۱۵ برابر است با 2020/07/05

بازگشت