هوشا سافت

دسته بندی : اخبار فن آوری اطلاعات

اسپیدتست جدیدترین گزارش خود برای سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کشورهای مختلف برای ماه ژوئیه را منتشر کرده که با وجود افزایش میانگین سرعت اینترنت ثابت، اینترنت موبایل با کاهش اندک سرعت مواجه شده است.

Speedtest به صورت ماهانه گزارشی برای سرعت اینترنت منتشر می‌کند که در آن میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل کشورها به همراه رتبه‌های آن‌ها به چشم می‌خورد. در ماه ژوئیه میانگین سرعت اینترنت ثابت در جهان برابر ۸۱.۴۶ مگابیت بر ثانیه بوده و میانگین سرعت اینترنت موبایل با کاهش اندکی نسبت به ماه ژوئن، به ۳۴.۵۱ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

در ماه گذشته میلادی سرعت اینترنت موبایل ایران با کاهش همراه بوده و میانگین آن به ۲۷.۲۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است. در گزارش قبلی، سرعت اینترنت موبایل در ایران با افزایش همراه بود و سرعت ۲۹.۸۷ مگابیت بر ثانیه را تجربه کرده بود. ایران در رتبه ۷۴ جهان قرار گرفته و سرعت آپلود اینترنت موبایل نیز به ۱۱.۳۹ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

در ماه ژوئیه امارات متحده عربی توانسته با شکست کره جنوبی، به بالاترین سرعت اینترنت موبایل دست پیدا کند و اینترنت با سرعت ۱۱۰.۹۰ مگابیت بر ثانیه در اختیار شهروندان خود قرار دهد. در رتبه دوم کره جنوبی با سرعت ۱۰۹.۰۴ مگابیت بر ثانیه به چشم می‌خورد. در رتبه سوم و چهارم به ترتیب چین و قطر با سرعت‌های ۱۰۵.۱۱ و ۸۸.۷۸ مگابیت قرار گرفته‌اند که نسبت به ماه گذشته تغییر جایگاه نداشته‌اند. در رتبه پنجم عربستان سعودی با صعود ۵ رتبه‌ای و سرعت ۷۱.۷۳ مگابیت بر ثانیه خودنمایی می‌کند.

در بخش اینترنت ثابت ایران با صعود ۸ رتبه‌ای به مقام ۱۲۵ام دست پیدا کرده. سرعت اینترنت ثابت در کشورمان با رشد تقریبا چشمگیری نسبت به ۱۵.۶۱ مگابیت بر ثانیه ماه ژوئن، به ۱۸.۱۴ مگابیت بر ثانیه رسیده که البته همچنان از سرعت ۱۸.۳۷ مگابیت بر ثانیه در ماه ژانویه ۲۰۲۰ کمتر است.

در بخش اینترنت ثابت رتبه‌های اول تا سوم فهرست تغییری را تجربه نکرده‌اند و همچنان شاهد حضور کشورهای سنگاپور، هنگ کنگ و تایلند هستیم که به ترتیب سرعت اینترنت در آن‌ها به ۲۱۳.۱۸، ۲۰۲.۶۰ و ۱۷۱.۴۵ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

کره جنوبی با ۳ رتبه صعود نسبت به قبل با میانگین سرعت ۱۶۹.۷۴ در رتبه چهارم قرار گرفته و رومانی با سرعت ۱۶۷.۸۰ مگابیت بر ثانیه در رتبه پنجم به چشم می‌خورد. در رتبه نهم فهرست سریعترین اینترنت ثابت در جهان ایالات متحده آمریکا با صعود ۵ رتبه‌ای نسبت به گزارش قبلی قرار گرفته است.

 

منبع: digiato.com

شرکت دانشوران سرمد

شهریور 99


تعداد بازدید :  22634 تاریخ : ۱۳۹۹/۰۶/۵ برابر است با 2020/08/26

بازگشت